top of page
Search

רוצים לדעת אילו דפוסים בזוגיות יכולים לנבא פרידה?


ד"ר ג'ון גוטמן פיתח תאוריה המבוססת על מחקר שערך ובו הוא עקב אחרי זוגות במשך חמישה עשורים בכדי להבין מה סוד ההצלחה או הכשלון בזוגיות. הוא קיים מעבדות אהבה שבהן התגוררו זוגות אשר חוקרים צפו בהם וקידדו את התנהגותם ואת התקשרות ביניהם. 

הוא זיהה ארבעה דפוסי התנהגות הרסניים למערכת הזוגית, "ארבעת פרשי האפוקליפסה":

🌿ביקורתיות: האם אתם מעירים ותוקפים את האופי של בן הזוג שלכם? או מציגים אותו כפגום? כתיקון נסו להתמקד בהתנהגות ספציפית של בן הזוג והשתמשו בתאור הרגשות והתחושות שלכם מבלי להאשים או לתקוף. 

🌿זלזול: מלגלגלים ועוקצים את בן הזוג מתוך תחושת עליונות ובמטרה לפגוע? כתיקון נסו להעריך ולכבד את נקודת המבט של בן הזוג גם כאשר אתם לא מסכימים איתו. אמפתיה והבנת החוויה שלו תייצר קירבה ואינטימיות.

🌿התגוננות:עד כמה התגובות שלכם לתלונות מכוונות האשמה כלפי האחר? כתיקון נסו לקחת אחריות על המעשים שלכם והקשיבו לצרכים והרגשות של בן הזוג בראש פתוח. הימנעו מלהיות הקורבן, ונסו להכיר בחלקכם בבעיה.

🌿הימנעות: האם אתם משתתקים, נאטמים ומתעלמים מבן הזוג במהלך ויכוח? נמנעים להגיב או ליצור קשר עין?  כתיקון קחו פסק זמן כדי להירגע ולאסוף את הרגשות והמחשבות, שנו מקום ואווירה עם התחייבות לחזור ולדבר על הנושא מאוחר יותר. 


מחקרו של גוטמן מדגיש את החשיבות של זיהוי הדפוסים ההרסניים והחלפתם בהרגלים חיוביים. רוצים ללמוד איך עושים זאת? צרו איתי קשר לייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות 


זכרו - קונפליקטים בזוגיות הם בלתי נמנעים, אך האופן בו הם מנוהלים הם קריטיים להצלחה!




bottom of page